Skip to content

Jestem kobietąąąąąą

26/05/2017

Włosy w kucyk, okulary nerdki, koszula w kratę, poplamione spodnie turystyczne i dożywające swoich dni lekkie trekkingowe buty. Jeśli wyglądem wyrażamy to, kim jesteśmy, to w końcu znalazłam swój styl. Przynależność subkulturowa: nerd.

Terapeutka dość intensywnie wypytywała mnie, jak się czuję ze swoim byciem kobietą. Chyba podejrzewała jakieś zachwianie poczucia tożsamości płciowej. Ja tam opieram się na naukach przyrodniczych. Mam macicę (sprawną, dwójkę dzieci urodziłam), biust, cienkie obojczyki i szeroko rozstawione kości kulszowe. Znaczy – jestem kobietą. Pasują mi damskie plecaki, damskie siodełka rowerowe i damskie uprzęże wspinaczkowe. Nie mam nic przeciwko sukienkom, jeśli są wygodne. A teraz zajmijmy się czym innym, bo w życiu jest mnóstwo bardziej interesujących spraw niż bycie określonej płci.

Co innego bycie mamą. To zajmuje znacznie więcej czasu i siły. To mocno wpływa na życie. Kiedy raz się urodzi dziecko, nie da się już tego zmienić – jest się mamą. To wyjątkowa relacja z wyjątkowymi ludźmi – moimi dziećmi.

* * *

Pani w przedszkolu tak mocno wkładała dzieciom do głowy, że w Dzień Matki trzeba pomagać mamie, że W. zamiest normalnie usiąść do śniadania postanowiła odkurzyć cały dom. Na szczęście po mniej więcej dwóch metrach kwadratowych uznała, że skończyła, więc nie spóźniłyśmy się do przedszkola – choć było blisko.

From → Kategorii Brak

Dodaj komentarz

Skomentuj

